22 juli 2012 Outride met Tjalf - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 22 juli 2012 Outride met Tjalf - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

22 juli 2012 Outride met Tjalf

Blijf op de hoogte en volg Nynke

27 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend proberen uit te slapen. Alleen begonnen natuurlijk de honden erg vroeg te blaffen en dus was ik weer vroeg wakker, maar ben wel lekker blijven liggen tot half 9. Ontbijt gehad en daarna naar de paarden, want ik zou op outride gaan met Alida. Alida was al haar 3e paard aan het rijden en omdat ik er nu was zijn wij nog op een outride gegaan. Ik heb Tjalf genomen. Ik wist niet wat hij ging doen op een outride met een ander paard. Maar hij was echt super en minder nerveus als ik alleen ga. Hij keek wel naar Alida op Wynand maar deed verder niets en dus was hij na 1 ronde lekker relaxed. Ik moet hem vaker nemen op een outride samen met Alida. Is wel goed voor hem ook om lekker te relaxen.
Daarna heb ik Theuns nog gereden maar helaas voor korte duur. Toen ik begon te draven werd ik heel naar en dus heb ik even gestapt en het later weer geprobeerd, maar weer werd ik erg naar en dus ben ik toen maar afgestapt en heb ik hem terug gebracht naar zijn paddock, voordat ik er straks afval omdat ik niet helemaal goed ben. Jan vroeg alleen voor de injectie van het veulen was zich gisteren bezeerd had en dus naar binnen om de injectie te halen en een deken zodat het veulen niet aan de wond kan zitten. Want ze had de drain er al uitgetrokken en dus werkt dat niet meer. Wij moeten er nu zalf op smeren. Ik heb samen met Jan de injectie ingespoten en de deken op maat gemaakt. Daarna heb ik snel even naar het andere veulen gekeken wat gisteren niet helemaal lekker was. Hij zag er nu beter uit, lekker aan het gras eten en geen rare symptomen. Ik heb nog even met Jan staan praten en daarna ben ik naar binnen gegaan.
Ik heb bij Marlise buiten gezeten met mijn computer. Maar de kinderen wouden graag socker (voetbal) spelen omdat Danielle dinsdag een game heeft. En dus druk aan het oefenen, daarna gingen Danielle en Clarise zwemmen terwijl het water ijskoud is. Ze wouden ook dat ik ging zwemmen, maar mij niet gezien als het water zo koud is. Ik heb even gekeken hoe ze in het water sprongen vanaf een clip, etc. Daarna ben ik naar binnen gegaan om samen met Marlise de Tour de France te kijken en tegelijkertijd achter mijn computer te werken. Maar ik zag dat George weer niet op de goede manier aan het trainen was en dus snel naar hem toe om het te veranderen, anders ben je voor niets aan het trainen en verslechterd het alleen maar. Tegen half 5 ben ik weer opnieuw naar de paarden gegaan om de bandages te doen van Rita en Wanda Hester. Maar het been van Wanda was verschrikkelijk. Ze had een nieuw open plek wat bloederig was en licht gezwollen. De DA moest toch weer komen omdat het veulen wat een beetje koliekerig was gisteravond weer niet goed was en dus kan hij dan gelijk naar het been van Wanda kijken. Wanda staat normaal gesproken in de houten stallen en ik wou haar daar weg hebben, omdat ze ook nog eens drachtig is. En boven bij de merrie stallen is net wat meer controle en dus een aantal paarden omgewisseld zodat Wanda in een van de merriestallen kan staan vannacht. Inmiddels was de DA ook gearriveerd en dus ben ik er naar toe gegaan om te horen wat er nu precies aan de hand is met het veulen. Het veulen heeft nu een lichte impactie, maar de DA vermoedt iets van Alzer? Hij heeft water met zout bij het veulen ingebracht en hem gelijk een pasta gegeven voor deze ziekte.
Daarna heeft hij naar Wanda haar been gekeken en hij denkt dat iets brand een bepaalde stof of iets en dat haar huid zo gevoelig daarvoor is. Maar wat kan het zijn want op die plek is niet opgesmeerd en ze heeft geen deken op wat kan schuren of in de box iets. En dus is dit heel vreemd voor mij. Ik had Tumi gevraagd het been te wassen, maar helaas moest het wel 5 keer vragen voor dat het gebeurde en uiteindelijk was Albert meer bezig met het been wassen dan Tumi aan wie ik het gevraagd heb. Normaal gesproken is hij totaal niet zo. Ik heb een cortisone zalf gekregen van de DA wat wij op haar been kunnen smeren.
Daarna was ik klaar en ben ik naar binnen gegaan. Verder achter mijn computer en tv kijken. Na Idols is Marlise het eten gaan maken en probeerden Danielle, Clarise en ik te dansen op muziek en verschillende passen uit te proberen. Wat voor wij nog niet weg gelegd is ;)
Na het eten weer verder fanatiek bezig met alle verhalen schrijven en tegelijkertijd weer tv kijken; Gordon Ramsey en CSI. Rond 22.00 terug naar mijn verblijf om te douchen en te slapen. Morgen wil ik fanatiek bezig met mijn verslag om het hopelijk komende week af te kunnen ronden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 40526

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: