27 juli 2012 Terug in mijn verblijf - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 27 juli 2012 Terug in mijn verblijf - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

27 juli 2012 Terug in mijn verblijf

Blijf op de hoogte en volg Nynke

31 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend heel vroeg wakker en al mijn spullen weer terug laten brengen naar mijn verblijf. Vanavond komt Danie weer thuis van India (voor zijn werk) en dus zal Danielle weer op haar eigen bed moeten slapen. En ik kan mij nu aardig zelf redden en het lopen met de krukken gaat goed, dus kan ik terug naar mijn eigen verblijf.
Toen alles terug was in mijn verblijf ben ik lekker gaan douchen. Ging niet super want moest, nu natuurlijk zonder op mijn krukken te kunnen leunen, op mijn beide benen staan. En dus even vlug gedoucht.
Daarna weer naar de fysio en vandaag heeft een van de studenten mij behandeld, precies hetzelfde als gisteren. Altie is onder tussen even gaan koffie drinken bij een vriend in de buurt, aangezien de behandeling ongeveer een uur duurt.
Toen wij uiteindelijk weer ‘thuis’ waren hebben ik wat gegeten en gerust.
’s Middags heeft Altie weer Delilah gereden onder toeziend oog van mij. Ze heeft dit keer voor het eerst zonder longeerlijn gereden en Delilah was weer erg braaf. Ook heeft ze daarna Theuns nog gereden. Niet helemaal top, maar ik was niet fit genoeg om haar constant te begeleiden. Ik zat naast de arena op een bank en af en toe als ze voorbij kwam, kon ik haar wat zeggen. Altie moet nog een hoop leren om een paard goed te kunnen trainen en aangezien ik best perfectionistisch kan zijn, vind ik het niet gauw goed genoeg.
Marlise had Danie vanochtend opgehaald bij het vliegveld weg en ’s middags zijn ze samen de kinderen van school gaan halen. Toen ze terug waren kwamen ze even kijken hoe Altie aan het rijden was op Delilah. Ze vonden het geweldig. Daarna zijn hun in de jacuzzi gaan zitten en toen Altie en ik terug kwamen, zijn wij er even bij gaan zitten.
Ik ben op een gegeven moment terug gegaan naar mijn kamer op rustig op bed te liggen met mijn benen op hoog. En ik was zo moe van de pijn, etc. dat ik half aan het slapen was. Clarise kwam mij roepen rond 19.00 uur voor het eten: pap met worst.
Jade lag weer te wachten voor mij bij het hek naar de paarden. En dus moest Marlise hem naar binnen te roepen en toen zij mij weer zag was ze super blij.
Vanavond is de opening ceremonie van de Olympische Spelen in London. Helaas te laat op de avond om het te zien. Want kan mijn nachtrust wel gebruiken momenteel. Te slaperig überhaupt ook om zo lang mijn ogen open te houden en naar de televisie te turen met hoofdpijn.
Jade ging vandaag weer mee met mij naar het verblijf om daar te slapen. Eerst twijfelde ze om met mij mee te gaan naar buiten. Maar toen ze eenmaal buiten was en door had dat wij weer in het verblijf zouden slapen, werd ze weer zo gek en begon ze in de rondte te rennen en te springen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 40515

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: