20 juli 2012 Wynand uitproberen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 20 juli 2012 Wynand uitproberen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

20 juli 2012 Wynand uitproberen

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend ben ik eerst begonnen achter de computer wachten tot dat Altie er was om Wynand te proberen te rijden. Altie was er rond half 9 en dus op naar de paarden om Wynand te proberen. Maar hij was totaal niet fijn voor haar om te rijden, hij reageerde erg slecht op haar been en ze moest hem dan ook constant met haar been aan de gang houden. Hij was erg lui, maar in de hand wel iets fijner. Ik heb hem ook voor het eerst uitgeprobeerd, maar ik gebruikte gelijk mijn zweep om hem te laten reageren en toen was het beter. Je kunt wel heel erg voelen dat hij jong is en nog niet in balans. Zijn galop daar tegenover was erg fijn. Ik rijd hem verder niet omdat ik te veel verschil met Alida die hem altijd gereden heeft net zoals Friso. En dus laat ik Wynand voor haar over, ik houd niet van paarden die niet reageren op been of andere hulpen. Ze moeten op een kleine impuls van je been al reageren. Friso train ik wel om hem in zijn totaal beter te maken en voor de fun. Maar ook bij hem kun je merken dat hij lui is en niet goed op de commando’s. Hij kan zelfs moeilijke oefeningen beter doen, maar dat heb ik nog niet gezien bij haar.
Wij hebben Aragon weer gedaan en hij begon vandaag ook weer te springen en dus heb ik het weer overgenomen en ben ik met hem bezig geweest. Daarna was het weer beter, maar heb hem wel ’s middags nog eens gepakt.
Eind van de ochtend heb ik Tjalf geschoren. Tumi en George vinden hem te moeilijk om te scheren en dus heb ik het gedaan vandaag, maar ik had geen problemen met hem. Ik moest hem zelf vangen in de paddock, wat altijd een opgave is. Maar wie slim is wint en dus heb ik een longeerlijn gepakt en vast gemaakt aan het hek en op deze manier hem ik een hoek gedreven en ook de andere kant aan het hek vastgeknoopt. Nou was de ruimte klein en kon ik hem zo pakken.
Ik ben even achter de computer bezig geweest. Ik wou naar iedereen weer mails sturen, maar dat is niet gelukt, naar een paar.
’s Avonds hebben wij Pirates of the Carribean gezien. Ze zeiden dat het nummer 4 was, maar zoals ik al verwacht had, was het nummer 3 die ik wel al gezien heb. Toen de film afgelopen was, was het alweer 10 uur en dus douchen en op bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 40529

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: