19 juli 2012 Weer een groot veldbrand! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 19 juli 2012 Weer een groot veldbrand! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

19 juli 2012 Weer een groot veldbrand!

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag ook weer begonnen met het trainen van de paarden. Begonnen met mennen van Tjalf, Bakkies en Theuns. Tjalf was erg fijn en ik ben begonnen om met hem kleine stukjes te oefenen voor de show. Maar de arena is eigenlijk te klein om zijn bewegingen te krijgen wat hij kan. Bakkies was beter maar wel erg schikkerig weer omdat er altijd veel prikkels zijn als ik hem aan het mennen ben, maar daar leert hij ook weer van. Theuns was vandaag totaal niet fijn hij wou de kar tegen de muur aan drukken en wegrennen, dus heb ik hem heel flink doorgepakt op de kleine cirkels zodat hij niet de kans heeft om weg te rennen. Hij was naderhand kapot en ik heb hem dan ook aan de hand uitgestapt.
Helaas waren er mensen met de sproeiers bezig en kon ik hem helaas niet normaal afspoelen. Ook bij de merriestallen was geen water en dus heb ik een van de drinkbakken die vol was gepakt en met een emmer het water over hem heen gespoeld om het witte zweet er toch wat af te kunnen spoelen.
Ik hoorde dat Wanda Hester iets met zijn been had via George en dus ben ik even gaan kijken. Ze had dikke blubberbenen en ik zag inderdaad daar doorheen dat haar haren van een been rondom er af was gegaan. En dus wou ik haar been wassen maar geen water, dus wachten tot dat wij weer normaal water hebben. Toen ik terug liep zag ik een mega groot veldbrand waar ik van schok. Ik was als enigste blanke op het bedrijf en ik weet niet wat om te doen, behalve dan mensen er met brandblussers heen sturen. Ik kon ook niet inschatten hoe ver het hier vandaag was en/of hoe snel het hier kan komen. Gelukkig viel het achteraf heel erg mee en is het niet onze kant opgekomen.
In de middag heb ik George en Tumi op Theuns laten rijden die nu in ieder geval lekker moe was en makkelijk voor hun om even te kijken of ze wel kunnen staan en zitten in draf voor de paarden die beleerd gaan worden. Het viel mij tegen want George kon beter staan en zitten dan Tumi. Hun dachten zelf ook dat het makkelijk zou zijn en dus wat het nog behoorlijk moeilijk voor ze. Wij hebben daarna eerst Aragon weer gedaan. eerst heb ik het hun laten doen, maar Aragon begon te springen en dit heeft hij misschien gisteren ook wel gedaan. En dus heb ik hem gelijk overgenomen om hem te laten weten wie de baas is en dat ik niet houd van dat gedrag. Ik heb hem even gelongeerd en toen zelf vast gehouden. Dat ging beter en toen was er weinig aan de hand.
Vervolgens ook Delilah weer gedaan en vandaag voor het eerst gestart met draven met George op Delilah en dat ging super goed. Delilah is te zweet en geeft nergens om. Ik heb George ook laten stappen op Delilah in de arena, zodat ze dat ook gelijk leert. Ze was super! Dit gaat denk ik wel een leuk paard worden om te rijden.
Alida was inmiddels ook gearriveerd en had weer les op Friso en Wynand. Ik heb Wanda Hester haar been gewassen zodat ik goed kon zien wat er aan de hand was. En het leek voor mij al oud, omdat het leek of er purple spray was opgespoten. Verder waren alleen de haren eraf en was het been een klein beetje opgezwollen. En dus heb ik er later toen het been droog was zalf opgesmeerd en voor de lichte zwelling bandages om gedaan. De groom Martin was weg en heeft een probleem waarom hij het niet eerder gezegd heeft. Wanda Hester heeft waarschijnlijk met haar been vastgezeten in een draad of een hooinet.
Vanavond hebben wij lekker rijst met gehakt en groente gegeten. Marlise wil wat nieuwe dingen uitproberen als Danie er niet is. Danie is vanavond laat terug gekomen van Kaapstad en moet dan morgen vroeg om 4 uur weer vliegen naar Dubai voor een paar dagen en daarna gelijk door voor een week in India voor zijn werk. Wat een gereis en gevlieg. Danie is hier ook niet zo blij mee.
Na het eten hebben wij weer tv gekeken en ben ik nog wat langer gebleven om samen met Marlise CSI te kijken en tegelijkertijd nog achter mijn computer te werken. Vandaag dan ook erg laat op bed, omdat ik ook nog moest douchen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 40531

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: