18 juli 2012 Nelson Mandela's birthday! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 18 juli 2012 Nelson Mandela's birthday! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

18 juli 2012 Nelson Mandela's birthday!

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nelson Mandela zijn verjaardag! En ik ben inmiddels alweer 3 maanden in Zuid-Afrika. Vandaag niet een bijzondere dag gehad. Ben weer begonnen met het trainen van de paarden. Deliah hangen over het zadel en rijden voor het eerst. George zat er op en kon al stappen aan de buitenkant van de cirkel terwijl Tumi en ik in de middel van de cirkel stonden. Ook hebben hun Aragon samen gedaan hangen over het zadel zonder mij. Maar dit bleek niet zo goed te gaan.
Ik heb Bart gelongeerd met passoa en teugels achter de oren langs door het bit en dan naar de singel tussen de voorbenen. Zodat hij hopelijk zijn hoofd iets lager gaat dragen. Altie heeft Theuns vandaag ook weer gereden, maar Theuns was vandaag niet zo fijn en ook Altie was wat moe van al haar trainingen en dan ook nog paardrijden. Dus vandaag een mindere dag voor haar en Theuns. Na haar rijden op Theuns heb ik hem nog gelongeerd om hem er even door heen te trainen en het galopperen te oefenen.
Rond 11.00 uur ben ik gestart met mijn verslag. Eerst de vragen die ik had voor Altie en Marlise beantwoord gekregen. Altie heeft geholpen om wat gegevens te krijgen over de voeding, etc. De hele dag bezig geweest met tussendoor even snel wat eten en tegelijkertijd de Tour de France kijken. Net voor 17.00 ben ik weer naar de paarden gegaan om de bandages van Rita weer te doen en de andere paarden te checken. Ik heb mijn verslag zover afgemaakt wat ik kon doen om een 2e versie op te kunnen sturen naar mijn begeleider van school en ook naar Jolanda (zodat zij haar mening ook kan geven) en naar Altie en Marlise. Uiteindelijk was ik zo kapot van het harde werken aan mijn rapport etc.
’s Avonds wou ik Marlise helpen met het eten, etc. Maar nee ik moest mij daar geen zorgen om maken. Ik had hard gewerkt en moest maar gaan rusten. Wij hebben lekker pasta gegeten wat gemaakt was door Marlise en daarna nog weer even tv gekeken en tegelijkertijd heb ik nog achter mijn pc gewerkt. ’s Avonds kapot en lekker onder een warme douche (die weer eens niet lang genoeg warm was, om gek van te worden) en daarna slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 40531

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: