17 juli 2012 Pizza! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 17 juli 2012 Pizza! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

17 juli 2012 Pizza!

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Momenteel moet ik ’s ochtends vroeg eerst even opgang komen. En dus normale tijd naar de paarden. Altie wou Theuns weer rijden en dus haar weer geholpen met hem. Hij was vandaag op zich wel fijn voor haar om te rijden. Vandaag Delilah weer hangen over het zadel wat erg goed gaat ook voor het eerst heeft George erop gezeten alleen in stilstand. Ook vandaag voor het eerst begonnen met Aragom hangen over het zadel. Zijn reacties waren nog best wel heftig, dus daar wil ik dat George en ook Tumi meer mee gaan oefenen. Het hangen over het zadel ging vandaag goed. Maar omdat hij niet goed genoeg reageert voor mij, heb ik daarna samen met George en Tumi Bakkies nog gelongeerd om te laten zien wat ik wil. Dat een paard op mijn stemcommando alles gaat doen en dat je uiteindelijk je zweep niet veel meer nodig hebt alleen voor correctie of als extra hulpmiddel. Toen snapten ze het iets beter, aangezien Bakkies alles wel doet op commando, alleen was hij nu wat nerveus omdat wij met zijn 3en in het midden stonden en normaal ik alleen.
Tumi en George zijn daarna samen de andere paarden gaan trainen; Tjalf, Wynand en ook moest Friso was de bedoeling. Maar daar hadden ze op hun manier geen tijd voor en dus ben ik even boos geworden. Als ik vraag om te trainen dan moet het gebeuren en anders moeten ze maar wat meer doorwerken. Ik maak niets voor niets een trainingsschema.
Ik ben daarna fanatiek bezig geweest met mijn rapport tot dat ik zo last van mijn schouders en nek had, dat ik even een rondje been gaan lopen. Ik zag een paard loslopen en dus ben ik snel gaan kijken wat er aan de hand was. Hij (Aragon) bleek ontsnapt te zijn uit zijn paddock en hij liep rustig naar boven naar de merrie stallen. Daar konden wij hem uiteindelijk vangen. Ik liep weer terug naar het huis en toen kwam Marlise er ook net aan. Ik ben samen met Marlise een rondje langs de paarden gegaan en even gekeken hoe ver ze zijn met de nieuwe en grote paddocks op het land wat Marlise huurt. Helaas is hier meer tijd in gaan zitten, aangezien het nu al bijna eind Juli is en de paarden kunnen er nog niet lopen.
Ik heb vandaag een nieuwe koelkast gekregen voor in mijn verblijf.. YEAH! Eindelijk een die goed werkt en ook niet zoveel lawaai maakt.
Clarise en Marlise wouden graag film kijken en dus eerst snel nog even de bandages gedaan van Rita samen met Martin. En toen kon de film snel aangezet worden; The end of ….. niet echt mijn film, maar goed. Daarna even achter de pc wat punten noteren voor mijn reisverslagen en wachten tot dat Marlise terug was van pizza’s halen. Een heerlijke mageritha pizza gehad. Daarna nog weer even tv kijken Master Chef. En weer lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 40528

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: