15 juli 2012 Happy Birthday everyone! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 15 juli 2012 Happy Birthday everyone! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

15 juli 2012 Happy Birthday everyone!

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

17 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag is Danielle en Dion zijn verjaardag: Happy Birthday!
Heerlijk uitgeslapen vanochtend. Was wel al vroeg wakker, maar ben blijven liggen. De wind waaide hard en het was koud, voelde het alweer tochten en dus dacht ik blijf ik lekker onder de dekens liggen. Alleen moest ik er om half 8 even uit om Jade naar buiten te laten en daarna weer snel onder de dekens gekropen. Rond 9 uur eindelijk besloten om er af te komen en heb gelijk mijn pc opgestart. Weer even mail checken, faceboken, reisverslagen updaten, foto’s versturen van de afgelopen dagen. Het is alleen erg koud en heb nu al 2 truien aangetrokken. Het elektrisch doet het ook weer niet of in ieder geval mijn koelkast werkt niet meer!
Rond 11 uur ben ik naar de paarden gegaan. Ik was aan het wachten op Altie want zij wou weer rijden, maar al eerder kwam Clarise mij melden dat ze pas om 12 uur zou komen. En dus kon ik mooi voor de tijd Bakkies en Tjalf gaan mennen. Bakkies was erg spokerig omdat de wind nogal hard waaide en het personeel was rond de arena bezig. Maar daar leert hij ook weer van. Daarna ben ik naar binnen gegaan want Altie was er al maar kwam maar niet. Bleek dat ze wou wachten totdat Alida er ook was, lekker dat het mij ook even gemeld wordt wat eerder zodat ik er rekening mee kan houden, maar nee helaas. En dus nu wachten tot dat Alida er was en daarna is zij Theuns gaan rijden, omdat er dan niets van Theuns gevraagd wordt en hij doet wat hij zelf wil, wil ik hem naderhand nog trainen zodat hij wel het juiste nu leert om te doen. Hij is lief en zoet genoeg voor beginnende ruiters of ruiters die het moeten leren, maar hij moet zelf ook leren en zo lopen zodat het goed en netjes is voor de show. En dat houdt in niet met zijn neus in de lucht en als een houten plank de wending in gaan en ook de galop moet elke keer wel geoefend worden zodat het hem makkelijker afgaat. En dus train ik hem elke keer direct nadat zij hem gereden heeft door te longeren of zelf te rijden. Alida is daarna gelijk op Friso gaan rijden en toen ik klaar was met Theuns longeren en hem terug wou brengen naar zijn paddock kwam Danie ook even kijken en hij vond hem er stukken beter uit zien, dus dat is erg positief. En ook Marlise kwam later en vond hem er ook beter uitzien en het galopwerk vond ze er ook goed uitzien. Maar ik zei dat gaat nog wat te snel, maar wordt wel beter naarmate wij het meer en vaker oefenen. Iedereen was naar Alida aan het kijken en ik ben samen met Marlise naar het huis gelopen en heb snel even wat gegeten. Het was inmiddels alweer 15.00 uur en ik had nog geen lunch gehad, dus was hongerig. Echte honger mag je hier niet hebben als je sommige mensen ziet, maar toch.. wij zijn niet anders gewend en zijn eigenlijk wel verwend.
Daarna heb ik mij opgekleed een ben ik naar de lapa gegaan. Daar hebben wij gezellig met zijn allen gezeten de verjaardag van Danielle te vieren, tot dat het eten klaar was. Wij hebben heerlijk in de lapa met zijn allen gezeten en daarna in het huis haar megacake of een van de cupcakes gegeten. Heerlijk en wat een geweldige 3-lagen cake heeft Danie voor haar geregeld. Marlise had ook een muziekkaart en een presentje gekocht voor mij om te geven en dat vond ze erg leuk.
Net voor het eten ben ik eerste nog even naar de paarden gegaan om te checken en de bandages weer samen met Martin te doen, hij wil het graag leren.
Het was vroeg toen wij het eten op hadden en iedereen weg was en dus hebben wij met zijn allen Afrikaanse Idols gekeken en daarna een goede film From Paris With Love. Daarna ben ik terug gegaan naar mijn kamer. Ik was te moe om te douchen en dus ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 40527

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: