14 juli 2012 Jelle (veulen) verkocht! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 14 juli 2012 Jelle (veulen) verkocht! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

14 juli 2012 Jelle (veulen) verkocht!

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

15 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Rond 8 uur richting de paarden. Alida was al druk aan het rijden en ook Altie was al gearriveerd. Eerste weer de oogdruppels gedaan en daarna heb ik eerste alle naamborden met de hoeveelheid voer en supplementen erop opgehangen. Omdat ik ze allemaal op elkaar had gelegd en het borden zijn waar je met stiften op kan schrijven en het er ook weer af kan vegen, moest ik een aantal overnieuw schrijven. Ik heb ze daarna mooi opgehangen en nu hebben de grooms een goed overzicht van wast elk paard krijgt, want ook de voerkamer is nu top. Alles staat duidelijk beschreven, alleen moet het iets beter worden opgeruimd nog.
Daarna ben ik eerst begonnen met Delilah samen met George weer hangen over het zadel. Inmiddels was Altie al op Theuns aan het rijden, ik waarschuwde haar nog dat hij misschien niet heel fijn is na gisteren (de aanvaring met mij), maar dat viel gelukkig mee. Zij vond hem beter en zei het is blijkbaar goed geweest dat jij hem even door hebt gepakt. Wij waren ongeveer tegelijk klaar en toen hebben Alida en ik samen Bart weer gepakt onder het zadel. Ik zei tegen haar wij moeten vandaag proberen dat jij alles doet, aangezien jij hem rijdt vraag jij hem vandaag te draven, terug te gaan, etc. Hij moet ook naar andere luisteren en niet alleen naar mij. Dit ging weer erg goed.
Vervolgens ben ik Tjalf gaan rijden in de arena en Alida Wynand ook in de arena. En dus was Tjalf erg nerveus omdat er iemand bij in was. Sommige momenten was hij wel relaxt andere momenten werd hij weer erg nerveus en dus alleen gestapt met hem om het rustig en relaxed te houden. Als ik ga draven op het moment dat hij nerveus is gaat het niet goed of in ieder geval door zijn enorme bewegingen gaat hij mij dan te snel, waardoor hij weer nerveuzer wordt van mij. Ik ben met hem ook even buiten de arena gestapt richting de ingang van het terrein en daar stonden ook de veulens die hij wel erg interessant vond. Hij begon behoorlijke te hinniken :). Ik heb ook Theuns nog even gepakt nadat Altie hem gereden heeft, om hem er toch elke dag door heen te krijgen en ik moet ook zijn galop oefenen, dus dan moet hij maar wat vaker getraind worden. Na gisteren heb ik daar geen moeite mee, hij is ook oud genoeg om het aan te kunnen. Hij was ietsje beter als gisteren, maar nog niet veel.
Mijn spullen opgeruimd en de oogdruppels weer gedaan en toen was ik klaar bij de paarden. En ben ik terug gegaan naar mijn verblijf om fanatiek met mijn rapport bezig te gaan. Ik ben erg tevreden over vandaag, alleen had ik uiteindelijk wel ontzettend hoofdpijn omdat het een pittig stuk was waar ik mee bezig ben geweest. Tussendoor ging het alarm van de hengstenstallen nog af en dus ging ik kijken wat er aan de hand was. Aangezien Marlise, Danie en Clarise en Danielle waren te shoppen om cadeaus voor Danielle haar verjaardag morgen te kopen. Ik was halverwege en toen ging het alarm ook al weer af, dus wat dat nu geweest is, geen idee. Ik zag dat Theus er inmiddels ook was en dus snel naar binnen om het kapotte tuig en andere spullen te pakken, zodat hij die weer kan maken. Theus was hier om Jelle (veulen) naar zijn nieuwe eigenaar te brengen. De nieuwe eigenaren waren er nu ook, erg leuke mensen. Ze bedankte ons ontzetten en zou Marlise wel foto’s sturen van hoe Jelle groot wordt. Dat is altijd wel leuk om een paard te volgen. Theus gebruikte Goliath (een oude ruin) om samen het veulen te vervoeren en Jelle stapte dan ook zo op de vrachtwagen achter Goliath aan. Het is altijd fijn om zulke veulens te hebben, die niet voor problemen zorgen. Hij gaat zeker een goed thuis krijgen.
Ik ben bezig geweest met mijn opdracht tot ongeveer 17.00 uur en daarna weer naar de paarden voor de oogdruppels en de bandages van Rita (die ik gisteren vergeten was). Gelukkig ziet haar been er al een stuk beter uit. Nu wachtte Martin (de groom) op mij, want hij wou wel graag zien en weten hoe de bandages om moeten. En du heb ik het slechte been gedaan en mocht Martin het goede been doen om te oefenen. En voor een eerste keer naar mijn uitleg heeft hij het goed gedaan.
Ik was klaar en ben naar binnen gegaan. Marlise en Danie waren rugby aan het kijken. Heb bij ze gezeten en besproken hoe het vandaag ging met de paarden. Even games gespeeld op de Ipad en natuurlijk weer een nieuwe hoogste score, dit keer op de boten van 210. Op een gegeven moment heb ik even andere kleren aangedaan en snel even een broodje gegeten, had namelijk honger en aangezien het weer zaterdag is en wij altijd laat eten, dacht ik moet ik toch maar even een tussendoortje nemen. Wij aten rond 9uur / half 10 en daarna zijn wij vrij gauw op bed gegaan.

  • 15 Juli 2012 - 09:49

    Tjitske:

    Heey hoi,

    Hoe haat het met je opdracht voor school? Inmiddels weer zo ver als toen USB er mee op hield??
    Prachtige foto's hebben hait en mem ontvangen van jou. Die met de leeuwtjes en giraf!!

    Love you, tot op skype!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 40525

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: