13 juli 2012 Ontspannen in de jacuzzi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 13 juli 2012 Ontspannen in de jacuzzi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

13 juli 2012 Ontspannen in de jacuzzi

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

15 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend een normale tijd opgestaan. Niet overdreven vroeg en ook niet laat. Eerst weer de oogdruppels gedaan en daarna Alma en Bakkies longeren. Bakkies is geweldig hij doet alles zo gemakkelijk voor een 3 jarig paard. Hij aan in galop op mijn commando en hij galoppeert met zijn hoofd op kniehoogte. Het lijkt een paard van 10 jaar oud, maar hij is nog zo jong en doet alles zo makkelijk. Een echt TOPPER! Ook heb ik vanochtend Delilah weer gedaan met George over het zadel hangen. Het gaat steeds een beetje beter, alleen als Delilah George ziet aan de andere kant is ze nog wat angstig. Maar dat wordt vanzelf beter. Daarna ben ik Theuns gaan rijden op een outride, want George ging precies op dat moment de arena slepen. Eerst een paar keer rond gestapt wat goed ging, maar toen ik begon te draven ging Theuns alleen maar sneller en sneller en hij reageerde niet meer op mijn stem, zit of handen. Uiteindelijk moesten wij een bocht om wat hij ook in snelle draf nam. Toen kwamen wij vlakbij de in- en uitgang naar de stallen en Theuns wou in de vaart naar de stallen gaan, alleen kreeg hij daarop niet zijn zin van mij en heb ik hem een flinke tik gegeven met de zweep. Waarop Theuns in volle galop weer naar beneden stormde en ook niet reageerde op mij, gelukkig net voordat het hek eraan kwam remde hij wel af. Maar van het zelfde ging hij door en was ik er af gevallen. Hij stopte en ook toen heb ik hem wel even op zijn flikker gegeven, stom gedrag van hem. Als hij nou ergens van schrok is het wat anders, maar dit doet hij dus wel eens. Wegrennen als hij het niet meer leuk vind of als hij daar gewoon zin in heeft. Dus hij is nog niet helemaal betrouwbaar en dat terwijl iedereen (Clarise en Danielle) er ook op rijden, alleen dan wel vast aan de longeerlijn. Ik ben terug gestapt wou niet het risico lopen om het te verergeren met de kans dat ik er wel afval en dus naar de arena gestapt en daar hem flink de les gegeven. Dan heeft hij vanaf nu maar even de pech prijs en gaat hij maar hard aan het werk. Normaal ben ik niet zo, maar met dit gedrag wat hij liet zien wel.
’s Middags weer bezig geweest met school tot een uur of half 5. Daarna weer naar de paarden om de oogdruppels te doen, etc. En ik heb alle naamborden die al waren opgehangen eraf gehaald. Hier stond nog de hoeveelheid voer op van een paar weken geleden en wat nu inmiddels niet meer klopte. Altie heeft er zonder naar te kijken de borden gewoon opgehangen, toen de haken in de muur zaten. En hier ergerde ik mij al aan en dus nu uiteindelijk heb ik besloten om het dan toch maar weer zelf te doen. En dus bij het huis gezeten met wat drinken en de puppy’s om op te letten, om de naamborden opnieuw te schrijven. Nu staan eindelijk de juiste hoeveelheden voer en voersoorten en supplementen erop.
Lydia kwam bij mij om te vragen of ik wist waar het loon was voor het personeel. Daar weet ik niets van en dus lopen zoeken en niet kunnen vinden, uiteindelijk lag het gewoon op de achtertafel en Danie had het gevonden toen hij inmiddels thuis was gekomen. Marlise en Altie waren met Danielle en een club van haar vrienden gaan bowlen, want Danielle is dit weekend jarig en hield dus haar feestje.
De puppy’s hadden vandaag ook nog niet zoveel buiten gespeeld en begonnen toch door de tuin en om het huis heen te rennen toen Lydia ze bij mij achterliet. Ik was bang dat een van die grote honden raar ging doen, want ze waren vandaag al aardig bezig op elkaar en dus ben ik toch maar achter de puppy’s aangelopen om zeker te zijn dat er niets gebeurt.
Rond half 6 / 6 uur was Marlise weer thuis en vond dat ik goed bezig was geweest, zij was er erg blij mee. Ik was net klaar en dus zijn wij lekker in de jacuzzi gegaan. Ik dit keer ook, dacht is misschien toch wel lekker. En dat was het ook heerlijk ontspannend. Alleen het ergste is altijd om er uit te gaan en dan door de kou weer terug naar mijn verblijf te lopen, brrr. Maar dan stap ik meestal gelijk nog onder een warme douche, zoals ook nu. Daarna zijn Danie en Marlise met het eten bezig geweest en wij konden al vrij snel lekker eten. Nog even tv kijken en daarna terug naar mijn verblijf. Dit keer hoefde ik dus niet meer te douchen en kon ik gelijk lekker gaan slapen.

  • 15 Juli 2012 - 15:31

    Gerda Nikken:

    He Nynke druk druk druk
    je weet heit heeft een nieuw bad gemaakt misschien is een jaccuzi ook wat in de achtertuin??

    grs Gerda en Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 40524

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: