12 juli 2012 Fanatiek met rapport bezig - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 12 juli 2012 Fanatiek met rapport bezig - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

12 juli 2012 Fanatiek met rapport bezig

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

15 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag een rustige dag met trainen. Ben rond half 9 naar de paarden gegaan om Emma haar benen weer te scheren. Zo kunnen wij onder de lange haren kijken hoe het gaat met de mok en gelukkig gaat dit nog steeds goed. Wel tegen Jan gezegd dat hij het goed moet schoonmaken en daarna mokzalf weer tijdelijk er op moet smeren voor de zekerheid. Ook zag ik van de week dat Bakkies mok heeft en dus ook zijn benen geschoren (maar niet helemaal kaal, vanwege de competitie in september) en behandeld. Aan de groom van Bakkies (Martin) mokzalf gegeven om er elke dag op te smeren. En als eerste de oogdruppels gedaan van Emma en Tjitke, wat 3/4 op een dag moet worden gegeven.
Daarna ben ik terug naar mijn verblijf gegaan en ben ik druk bezig geweest met mijn rapport, met onderbrekingen van Altie omtrent werkvergunning als ik hier wil werken. Ik heb gezegd dat ik eerst alles overlegd wil hebben voordat wij überhaupt een werkvergunning aan gaan vragen. Ik had nog niets definitief gezegd dat ik hier wil werken. En ook tussendoor de oogdruppels weer gedaan, alleen vind Emma dit niet zo leuk en dus kon ik haar niet krijgen in de paddock. Jan moest maar even helpen en dus vanaf dat moment zei ik tegen Jan doe jij Emma maar elke dag 3/4 keer.
Eind van de middag ben ik weer naar de paarden gegaan om Rita haar benen weer in de bandages te zetten, wat langzaam beter wordt. En de oogdruppels van Tjitke te doen. Alida had les vandaag op Wynand en Friso en wij zouden Bart ook weer doen onder het zadel. Het was alleen al aardig donker en dus in het donker toch nog maar even kort gepakt. Bart was erg braaf en begint steeds minder te spoken. Het is jammer dat er niet elke dag iemand is die jonge paarden kan rijden, want nu duurt het erg lang voordat een paard er door heen is. Maar dat is niet anders, ik ga er niet zonder cap op zitten.
Na die tijd ben ik opnieuw weer bezig geweest met mijn opdracht totdat Clarise mij riep voor het eten. Na het eten even kort tv gekeken en daar terug naar mijn verblijf zoals elke avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 40526

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: