26 juli 2012 Naar de Fysiotherapeut - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 26 juli 2012 Naar de Fysiotherapeut - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

26 juli 2012 Naar de Fysiotherapeut

Blijf op de hoogte en volg Nynke

31 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend al weer erg vroeg wakker en snel wat gegeten. Dit keer heeft Lydia toast klaar gemaakt voor mij, waarnaar ik mijn pijnstillers weer kon innemen. Ik heb mij in bad even opgefrist, wat nog niet helemaal vlekkeloos ging, maar wel fijn was om weer lekker fris te zijn na al dat zand overal en nergens.
Het lopen met de krukken ging al aardig beter en dus ’s ochtends even bij de paarden gekeken. Daarna moest ik snel terug want Altie riep mij om naar de fysiotherapeut te gaan. Dit is een sportfysiotherapeut (Andrew) die ook de spelers voor de Olympische Spelen behandeld. Steyn die een behoorlijke blessure aan zijn knie heeft, gaat daar ook heen voor fysiotherapie en hij en Marlise hebben het geregeld dat ik hier ook heen kan voor fysiotherapie. Andrew heeft massage gedaan en mij behandeld met een ultra klank apparaat. In eerste instantie ging het om mijn linkerbeen (kuit), maar toen ze ook hoorde van mijn andere been zei ze daar kunnen wij ook wel wat aan doen. En dus beide benen zijn behandeld. Het deed wel zeer maar het voelde ook wel weer fijn. Altie hoefde maar € 25,- te betalen en heeft gelijk een afspraak gemaakt voor morgen, maar dan bij studenten. € 25,- is erg goedkoop voor een behandeling en Andrew zei wat ik nu doe kunnen studenten ook doen en dan is het gratis.
Op de terug weg zijn wij bij Cape Town Fish Market gestopt waar Marlise en Clarise ook zouden komen op gezellig met zijn allen wat te eten. Ik heb een warme chocolademelk gehad en alleen wat chips (patat). Had geen zin in het vegetarische gerecht, want verder is het alleen maar vis.
Toen wij weer 'thuis' waren, heb ik wat gerust.
Rond 14.00 uur zijn Altie en ik weer naar de paarden gegaan. Altie wou Delilah longeren en weer proberen te rijden met de hulp van Tumi onder toeziend oog van mij. Het ging erg goed en Delilah gaat erg vooruit.
Daarna weer naar binnen om wat te rusten en Marlise heb ik weinig gezien vandaag. Toen Alida er was voor haar lessen ging Marlise even kijken en ik ben later ook even gaan kijken. De instructrice was laat en toen zij er uiteindelijk was, zijn Marlise en ik weer naar binnen gegaan.
Vanavond hebben wij pizza’s gegeten. Vanavond terwijl Marlise pizza’s aan het halen was, geskypt met mijn ouders om hun op de hoogte te brengen van mijn val. Helaas deed het geluid het niet van mijn kant en moesten wij typend skypen. ’s Avonds redelijk op tijd op bed om hopelijk een betere nachtrust te krijgen. Gisteren heeft Jade bij Altie in de woonkamer geslapen. Maar vandaag heeft Marlise Jade geroepen om bij mij op Danielle haar kamer te slapen. Toen Jade mij zag was zij zo verschrikkelijk blij dat ze meteen achtermij langs op het bed sprong en in de rondte rende door de kamer heen. Het duurde een hele tijd voor dat ze rustig werd en ging liggen naast het bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 40522

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: