4 juni 2012 Jade voor de 2e X stout - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 4 juni 2012 Jade voor de 2e X stout - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

4 juni 2012 Jade voor de 2e X stout

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

06 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Jade was weer stout vannacht stootte een groot bord om wat ik gebruik om trainingsschema’s te maken en ook nog andere voorwerpen om weer op het bed te kunnen liggen. Ik was wakker en hoorde het en wist gelijk dat hij weer op het bed lag op mijn kleren. Ik ben met mijn zaklamp op hem gaan schijnen en gezegd dat hij eraf moest gaan, dat hielp niet en hem een tik geven ook niet en hem eraf duwen ook niet. Ik werd dus erg boos en maakte het hek open voor de buitendeur, toen kwam hij eraf en heb ik hem gelijk naar buiten gestuurd. Dan maar buiten in de kou slapen, eigen schuld. Jade moet niet zeuren, heb speciaal voor haar tuinkussen op de grond en tegen de kanten aanliggen en ook nog een extra deken en blijkbaar is dat niet eens goed genoeg.
Eigenlijk hele nacht wakker gelegen onder andere door de honden en misschien ook wel omdat ik niet moe genoeg ben. En dus heb ik vannacht weer allemaal nieuwe ideeën uitgedacht. Toch ook wel weer handig van de nacht.
’s Ochtends ben ik gelijk achter de computer gegaan, kijken of hij nu wel mee zou werken en gelukkig werkte hij nu wel mee. Dus weer een lading reisverslagen geschreven en bezig geweest met de foto’s.
Eind van de middag heb ik Tjalf en Theuns gereden in de arena. Theuns was erg gespannen in het begin, zijn spieren waren super hard. Aan het einde durfde hij zich pas te ontspannen. Tjalf ging ook beter dan zaterdag en was aardig ontspannen. Wel lekker gereden met hem. Daarna weer paarden controleren, mokbenen behandelen, wat echt super gaat momenteel.
’s Avonds weer even games spelen, tv kijken en mooi op tijd eten. Nieuwe records met beide games, 106 met de boten en met Tempel Run een nieuwe 1,3 miljoen.
Jade durfde ’s avonds niet meer mee te komen naar mijn kamer, moest helemaal naar hem toelopen hem aaien en zeggen dat het nu wel goed was en toen eindelijk durfde hij heel voorzichtig met mij mee te komen. Ik heb dit keer de weg afgesloten van zijn plaats tot het bed waarop hij wil liggen, dan hoef ik niet weer ’s nachts uit mijn bed.

  • 10 Juni 2012 - 10:56

    Hait:

    Hoe gaat het hou je nu meer van de honden dan van........ paarden gezien het aantal foto,s denk ik van wel. ik ga binnen kort met Hilvert en motor rit doen ri. duitsland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 40515

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: