2 juni 2012 Koersen kijken zonder problemen :) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 2 juni 2012 Koersen kijken zonder problemen :) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

2 juni 2012 Koersen kijken zonder problemen :)

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

04 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag weer op tijd naar de paarden om ze te controleren. Gisteravond was Emma weer koliekerig. Er is ook elke keer wel weer wat, echt vervelend. Hopelijk kan ik hier echt verandering in brengen.
Alida heeft vandaag weer les, dit keer 30 minuten op Friso en 30 minuten op Wynand.
Ik heb Theuns buiten uit gereden omdat de les bezig was. In stap heb ik hem weer in de aanleuning en ontspanning maar in draf nog niet, laat staan galop. Daarna heb ik Tjalf gereden bij in de arena terwijl Alida les had. Met hem ga ik niet zomaar buiten uit daar is hij te nerveus en te druk voor. Nu reed ik voor het eerst met hem bij een ander paard in de bak en was hij een stuk nerveuzer dan als ik hem alleen rijd. Dan is hij nu aardig rustig, maar goed hier leert hij hopelijk weer van. Alhoewel misschien is hij ook wel te oud om het ooit te gaan leren. Van jongs af aan is het makkelijker.
Daarna zou ik Bakkies longeren, maar ben naar 5 minuten al gestopt. Hij is niet echt fit erg lauw terwijl er vlak boven ons stuntvliegtuig bezig was met zijn stunts, hij gaf er niets om, normaal gesproken zou hij gaan springen, etc. Heb zijn temperatuur genomen 37,8 dat valt mee, maar is afhankelijk van wat zijn normale temperatuur is, als dat 37,0 is, heeft hij nu koorts. Maar even een paar dagen rustig aan. Ik heb het tegen Marlise gezegd en ze zei geven hem maar een vitamine spuit voor de zekerheid.
Daarna lekker op het terras gezeten, games spelen en later even met de puppy’s wandelen. Danie heeft ondertussen mij toilet gemaakt, die was namelijk lek, etc. En ook heeft hij het douchegordijn opgehangen. Top! Dat ook weer allemaal klaar en voor elkaar. ’s Avonds was er weer rugby en dus Steyn en Andri waren hier weer om het samen met Marlise en Danie te kijken. Het was een belangrijke wedstrijd en dan schreeuwen ze vaak. Dus ben ik mooi naar mijn verblijf gegaan om de koersen te bekijken. Ik was op tijd voor de uitslag van de 1e koers. Gelukkig begon het nu niet eerder. Ik heb alle koersen kunnen bekijken zonder problemen, eindelijk. En wat ging Candles N Caviar sterk, hij won. En ook Caitlin liep super, kreeg alleen de koers niet mooi doordat meneer Bot in de weg reed. Maar ze kwam van achteraf en dan toch nog 3e worden :). Tussen het koersen door ben ik gaan skypen met mem en voor het eerst met Evelien :). En tevens via facebook chatten met Marielle. Was gezellig om even met jullie bij te kletsen. Ook was ik nog bezig met extra opdrachten voor het bedrijf. Dion met een mooie Fries van Fam. Schotte zag ik op facebook, is toch wat anders dan dravers! ;)
Rond kwart voor 10 zijn wij gaan eten, worst met chips. En als dessert lekkere Afrikaanse chocolade cake/pudding met vla. Daarna gelijk op bed, ik had vanmiddag al gedoucht wat geen goed idee bleek te zijn. Kan beter ’s avonds douchen dan ga ik tenminste warm op bed. Nu had ik het al super koud en ging ik koud op bed, bbrrr… Ik had nog wel een keer kunnen douchen, maar het was al laat en daar had ik geen zin in, was te moe.

  • 05 Juni 2012 - 15:04

    Marielle:

    Was gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 40515

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: