1 juni 2012 Jade is stout geweest - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu 1 juni 2012 Jade is stout geweest - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nynke Bosma - WaarBenJij.nu

1 juni 2012 Jade is stout geweest

Door: nynkebosma

Blijf op de hoogte en volg Nynke

04 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Jade is stout geweest vannacht. Hij heeft op het bed met mijn kleren geslapen, want de helft van mijn kleren lagen op de grond en op de kleren wat er nog lag, zaten allemaal witte haren.
’s Ochtends eerst weer de paarden controleren en mokbenen behandelen. Daarna Bart gelongeerd met zadel en beugels. Eerst had ik de beugels met touw onder de buik door vastgeknoopt zodat het niet te veel slingert. Maar omdat hij nergens om gaf heb ik de beugels ook los gelaten, maar wel zo hoog dat de beugels niet tegen de elleboog aanslaat. Ook hier gaf hij helemaal niets om. Zelfs niet met het klappen en aantrekken van de beugels als je ze verstelt. En zelfs niet als ik er met mijn hele gewicht op leun. Ik wacht alleen tot de fysiotherapeut eindelijk komt om ook hem te controleren, hij was in het begin niet 100%. Wanneer ik zeker weet dat hij geen last van zijn rug of ergens anders heeft kan ik hem doorpakken met beleren onder het zadel. Hij gaat nu wel al veel beter als in het begin, dus misschien was het ook wel gewoon wat spierpijn. Eerdaags maar proberen om over het zadel heen te hangen. Ik ga er alleen niet als eerste op. Bart is niet zo groot en ben te groot voor hem en ook heb ik geen cap die mij past, dus dan waag ik het risico niet.
Toen ik terug kwam bij mijn verblijf was mijn gordijnrail al op maat gemaakt en dus hebben Marlise en ik deze opgehangen. Hij moet eerst goed drogen voordat het gordijn eraan wordt gehangen, dat kan dan morgen wel. Ook heeft Stoffel (de trainer van Marlise voor sporten) naar mijn wc gekeken en gezegd wat er aan mankeert, dus eerdaags maar proberen te maken.
Ik ben achter de computer gegaan, weer even facebooken, mail checken, mijn reisverslagen updaten en tegelijkertijd even skypen met mem en Tjitske. Ook heb ik vandaag voor het eerst even met Laura geskypt :).
’s Middags even op de puppy’s gepast terwijl ik bezig was met het trainingsschema verbeteren voor de jongens. De puppy’s waren namelijk bang omdat er iemand vlakbij met een snoeimachine bezig was en ik zag de puppy’s wegrennen terwijl niemand er op lette. Dus heb ik ze snel opgepakt en in mijn kamer op de tuinkussen gelegd. Straks gebeurt er wat met ze doordat ze zo schrokken. Nu begonnen ze gelijk lekker te slapen en hebben ze bijna de hele middag daar gelegen. Toen ik klaar was met mijn trainingsschema heb ik de puppy’s wakker gemaakt en ben ik met ze om het huis gaan lopen. Daar begonnen ze te spelen tussen de struiken, bomen en planten. Een prachtig gezicht, zo lomp als ze nu nog zijn en wel willen hard rennen. Ik heb gewacht tot dat Marlise de wacht om de puppy’s kon overnemen. Marlise was weer met de jongens gaan praten, het was een grote bende bij de stallen. Toen Marlise terug was ben ik met Clarise nog gaan mennen. Theuns en Friso hebben wij gemend. Theuns is al wat relaxter als de vorige keer, maar nog niet goed genoeg helaas. Friso had precies door wie aan het mennen was en was dus erg klierig en lui. Ik heb hem dan ook even flink doorgepakt. Want gisteren dat ik hem mende was er niets aan de hand. Wij zijn met Friso buiten de arena gestapt tot aan het hok waar de karren staan, dan hoefden wij zelf niet de kar daar helemaal heen te trekken, want dat is een klere eind en loopt ook nog eens omhoog. Marlise heeft even snel een foto gemaakt van de andere kant van het hek en weer gelijk op facebook en twitter gezet :).
Wij hebben even heerlijk bij de lapa bij het kampvuur gezeten en samen met Danie een nieuw spelletje op de Ipad gespeeld. Ik weet niet hoe het heet, maar dan moet je boten naar de haven begeleiden, dan kunnen ze daar afladen en vervolgens moet je ze weer uit de haven begeleiden tot uit het beeld. In het begin is het makkelijk met een paar boten, maar later met heel veel boten lukt het niet meer. Want dan blijven de boten te lang in de haven en kom je havens te kort. Naja lekker ingewikkeld voor jullie, maar in ieder geval weer erg verslavend.
’s avonds heerlijk gegeten en eventjes tv gekeken en daarna lekker douchen en op bed.

  • 04 Juni 2012 - 10:59

    Tjitske:

    Mooie foto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 07 April 2012
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 40522

Voorgaande reizen:

18 April 2012 - 10 September 2012

Stage op Doorndraai Friesian Stud

Landen bezocht: